Ungjakt

Alla inlägg under november 2013

Av Ungjakt - 28 november 2013 18:29

God kväll! 
Det blev ingen gris igår kväll som ni kanske fattade när jag inte skrev något mer, men jag satt till det blev mörkt och inte efter det. ( För att det saknas belysning på åtlen så det är ingen mening med att sitta längre.) 

På dagen schema så var det dags för jakt med skolan på Tågabo. 

Vi hade mycket fint väder och mycket vilt på benen, 5 älgar varav en stor tjur som jag fick i pass sen hade vi 3 olika grupper med grisar som va uppe och sprang också, men ingen ville behaga att ge skott tillfälle. Men en mycket trevlig dag på tågabo! 

Av Ungjakt - 28 november 2013 09:24

I natt fick jag besök av två små nassar på min åtel. Sköt en gylta på samma ställe för en månadsen ungefär och sen dess har det inte varit mycket aktiviteter där. Så ni är hjärtligt välkomna! // John

Av Ungjakt - 27 november 2013 18:44

Idag var det styckning på agendan för min del. En 6-taggare som sköts förra lördagen, och nästa onsdag får det styckas igen då en kviga som står på tur. Det var även hon som fyllde licensen på årets älgjakt, så nu är älgjakten över för iår!
Väl hemma fick Zacko en liten gobit att sätta tänderna i. // John

Av Ungjakt - 27 november 2013 14:44

Sitter ute på en av skolans åtlar där grisarna har varit ute tidigt på eftermiddagarna. Får se om Diana är med mig idag.

Av Ungjakt - 26 november 2013 08:04

Tänkte slänga ut lite bilder utav de lyckade jakter jag har varit med om
så här långt detta jaktåret.
/Rasmus

Av Ungjakt - 25 november 2013 23:00

Ska bara slänga upp en bild för att testa att allt är som det ska på den nya bloggen. /Rasmus

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan alla jägare! Vi är två killar på 19 år som brinner för jakten och vi vill gärna dela med oss utav våra upplevelser. Våra namn är Rasmus & John.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards