Ungjakt

Alla inlägg under maj 2014

Av Ungjakt - 30 maj 2014 21:53

Igår vid denna tiden satt jag och Joel på en utan några åtlar Joel har.
När vi väll hade satt oss så insåg jag att jag glömt min telefon så jag fick springa tillbaka och hämta den så fort som möjligt. Väl tillbaka hade knott och mygg tagit sig in i kojan där vi satt så det var näst intill omöjligt att sitta där. Så åter igen fick jag gå tillbaka till bilen för att hämta myggnät och en scarf så vi kunde skydda oss lite.
Klockan 21:30 börjar de braka inne i skogen. Eftersom grisen enligt åtelkameran har varit framme vid denna tiden innan gjorde vi oss iordning. Mycket riktigt så stiger den lille herren fram. Men efter bara några sekunder fick han vittring o sprang in i skogen igen.
Så nu kändes det hopplöst att sitta kvar men som innan har grisarna i vissa fall kommit tillbaka igen så tillsammans med mygg och knott satt vi tålmodigt kvar o väntade.
1,30 timmar senare så står han plötsligt där. Men det är bara Joel som ser han. Men efter några sekunder tar han sig framåt och stiger in så jag ser han i skottet går av. Grisen blev på plats och efter många timmar i olika kojor fick vi vår utdelning.

Presentation


Hejsan alla jägare! Vi är två killar på 19 år som brinner för jakten och vi vill gärna dela med oss utav våra upplevelser. Våra namn är Rasmus & John.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards