Ungjakt

Direktlänk till inlägg 5 december 2013

Lyckad kronhjorts jakt!

Av Ungjakt - 5 december 2013 14:10

Skrev tidigare idag på Facebook sidan att vi var på väg för att skjuta av lite kronhjortar. Jag hade inte så stora förhoppningar för att förra året sköt jag fel djur så jag hade sagt att jag inte skulle skjuta utan att försöka att få mina klasskamrater att skjuta istället. Men när vi satte igång så kom hjortarna ut till mig och jag såg tydligar idag vilka som var kalvar om man jämför med förra året. Släppte förbi dem en gång så jag kunde studera dem lite noggrannare, när dem senare kom nästa gång så känd jag mig 100% säker och lät skottet gå. Hjorten försvann men när jag gick fram för att kolla så låg den 15 meter ifrån skottplatsen med ett perfekt lungskott. När jag höll på att dra fram den hjorten så kom samma grupp tillbaka och jag fick läge på en till som gick 5 meter med ett skott bakom bogen.
Under tiden så hann min kompis Ludde också skjuta sig en kalv. Så en mycket lyckad dag!
När vi senare flådde djuren så såg jag att kulan jag hade skjutit med hade splittrat sig något fruktansvärt. Fick skära bort ifrån början på slaksidan ända till huvudet. Är det någon annan som har fått så mycket splitter med norma nossler partition i 30-06?
/Ra

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ungjakt - 16 november 2014 15:34


Idag blev jag medbjuden på jakt i kalv, ligger en bit ifrån Ullared. På marken var det gott om hare sas det och mycket riktigt. Efter 30 sekunder var det fullt drev på en tyskhare. Efter 1 timme drev kom haren i pass till passgrannen men alldeles f...

Av Ungjakt - 12 oktober 2014 21:37


Idag blev jag medbjuden till rådjursjakt i Kalv där jag skulle gå som hundförare. De va inget märkvärdigt utan bara med Joel och Oskar, två kompisar. Joel hade med sin wachtel som han släppte först. Efter 20-30 minuter skymtar jag i ögonvrån någ...

Av Ungjakt - 30 maj 2014 21:53

Igår vid denna tiden satt jag och Joel på en utan några åtlar Joel har. När vi väll hade satt oss så insåg jag att jag glömt min telefon så jag fick springa tillbaka och hämta den så fort som möjligt. Väl tillbaka hade knott och mygg tagit sig in i...

Av Ungjakt - 20 januari 2014 20:32

Eftersom jag har varit rätt inaktiv på bloggen det sista så slänger jag även ut lite bilder som tagits under 2013. Bilder på vilt som både jag har skjutit och mina vänner.                                    ...

Av Ungjakt - 20 januari 2014 19:43


I söndags förmiddag var jag och lillebror ute och kollade spår på marken tillsammans men vi hade även släppt hunden för nöjes skull. När vi väll släppt hunden tog det inte mer än en minut så var det fullt drev. Vi hade släppt Zacko på ett ställe dä...

Presentation


Hejsan alla jägare! Vi är två killar på 19 år som brinner för jakten och vi vill gärna dela med oss utav våra upplevelser. Våra namn är Rasmus & John.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards